Strax blir det Kant

Om ungefär tjugo minuter så ska jag ha ett seminarium om Immanuel Kant. Jag gillar Kant, han är intressant. Trots detta känner jag mig grymt omotiverad. Detta beror antagligen på att seminarieledaren förra veckan var grymt trist och oskillad när det gäller att leda ett seminarium.

Det resulterade i att tjugo personer satt som fågelholkar, tysta och gapandes. Detta samtidigt som en liten grupp med för hög kvasiintellektuell svansföring för sitt eget bästa snackade på om saker som inte riktigt hörde till ämnet.

Det hela blev inte bättre av att Harrys Bokhandel, den affären där vi köper kurslittarturen på Södertörns Högskola, inte hade fått in kurslitteraturen, något som kursansvarige var fullt medveten om. Ändå så referades det till avhandlingen utan att förklara vad det var man talade om. Exkluderande och kasst.

Detta hade i och för sig varit förståligt eftersom detta inte var den ordinarie föreläsaren. Men det verkar inte som att han och huvudföreläsaren har diskuterat sinnsemellan vad den andre gjort.

Jag hoppas att det blir bättre idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0