Sommarsex, alkoholism och incest

Jag älskar det journalistiska uppdraget!

På vilket annat jobb skulle man inom loppet av tre timmar ha gått från söka upp neurokemiska forskare, till att läsa om otrohet till att kolla upp systembolagets försäljningsstatistik?

Mitt uppdrag den här veckan är att skriva ett reportage om kärlek. Inte vilken kärlek som helst utan sommarkärlek.

Vi snackar snokande i sommarflörtens diskurs. Frågeställningen som ska besvaras är: varför blir vi förälskade på sommaren?

Resultatet kommer ni att kunna läsa i sommarens upplaga av West Magazine.

Just nu räcker det dock med att säga att min research är lite underlig. Djup, men underlig.
Bara det faktum att jag skriver om sommaren när det fortfarande är minusgrader på nätterna och snön ligger kvar på marken är lite udda.  

Men sedan så hittar jag sådana här trevliga citat:

"...har man som barn varit utsatt för sexuella övergrepp, eller att kontakten med någon vuxen i barnets närhet har haft incestuös laddning även om inget konkret har hänt, så kommer det att hämma barnets utveckling och kan innebära att det blir svårare som vuxen att njuta av sex."

På tre timmar så har jag alltså läst om sex, alkoholism, incest och otrohet. Och detta som skulle vara så oskyldigt.
Hur ska detta sluta?

Läs West Magazine i sommar och ta reda på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0