Hummer, vänner och vin

För två veckor sedan var jag en dålig kompis. Jag hade lovat min gode vän Joakim att vi skulle hänga, men totalt glömt bort det och bokat in annat.

För att kompensera detta beslutad jag mig för att bjuda över Joakim och hans flickvän Jenny på middag.

Eftersom jag hade fyra hummrar i frysen sedan familjens hummerfiske i höstas så tyckte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att tillaga lite schysst krubb. Lyxa till det på en tisdag.

Så till tisdagsmiddag blev de bjudna på svampsoppa till förätt och vitvinsmarinerad hummer till huvudrätt. Som lite tilltugg hade jag köpt tre hekto räkor, Guinessost och bröd. Yummy in my tummy.

Riktigt trevligt tycker jag.

Nu blir det natten.

Imorgon är det resten av livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0