Dilemma

Hm har blivit erbjuden sommarjobb på Moore och ska på anställningsintervju på Bohusläningen.

Frågan är vad som är bäst.

På Moore skulle jag antagligen få göra intressanta reportage, träffa intressanta festmänniskor och få möjligheten att stanna i Stockholm i sommar.

Å andra sidan så ser det antagligen inte jättebra ut på CV:t om jag tar ett jobb på en typisk grabbtidning. Men å tredje sidan så fungerade det ju för en av författarna till boken 90talet.se – eller vem fan komponerade modemljudet?
Och sedan så måste jag ju komma ihåg Mick Jaggers ord:

"The summer is here and the time is right..."

I och för sig så skrev han om revolution men wtf.

På Bohusläningen hade jag med största sannolikhet fått chansen att göra ordentliga journalistgrejer, arbeta på en riktigt lokalredaktion och skaffa mig erfarenheter som skulle hjälpa mig att nå målet: en fast anställning på Dagens Nyheter. Men det innebär å andra sidan att jag inte får spendera sommaren i Stockholm. Å tredje sidan så skulle jag antagligen ha väldigt kul och få möjligheten att träffa gamla vänner i Grebbestad och i Göteborg. För att inte tala om att jag hade fått fiska och åka ut på havet och bara ha det najs.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0