Att välja sitt förflutna

Jag gräver bort mitt förflutna, döljer vem jag var, hur jag såg ut och rörde mig. Jag tar bort skavankerna och den bristande karaktären. Inget som inte är acceptabelt finns kvar.

Vad jag gör?

Sållar bort bilder på Facebook.

Alla bilder där jag dricker öl, sprit vin taggar jag av. Finns det foton som är tagna i konstiga perspektiv så försvinner de.

Jag raderar mig själv. Det är en form av censur. Framför allt så är det en investering för om jag vill kunna fortsätta att hålla mitt privata liv privat.

Samtidigt så är det en investering i min framtid. Genom att dölja icke önskvärda aspekter av mitt förflutna så säkrar jag att en arbetsgivare kanske ser på mig med lite gladare ögon.

En intressant sak jag har lagt märke till är att jag inte är den enda som har fått den här idén. På många av bilderna så var jag den enda som var taggad. Det är alltså inte bara jag som döljer att jag festade en del i min ungdom, hade konstiga frisyrer och dansade hela natten lång.

Kanske håller vi på att bli vuxna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0