6 mimare och 6 levande hästar

Är just hemkommen efter en toppenkväll med syskonen Olsson med respektive. Vi inledde kvällen med att äta middag för att sedan se på deras morbrors nya nygammla pjäs 6 mimare och 6 levande hästar. Det var ett visuellt mästerverk. Samspelet mellan de stora djuren och de små mimarna var fantastiskt. Och då tycker jag ändå att mimare är en onödig konstform!

Det inleddande tricket när mimarna utgör en mänsklig våg/hästflock påminde mig dock lite väl mycket om den första säsongen av The Walking Dead.

Något annat jag funderade på var hur många ponnyplayfantaster som fanns i publiken.

Hur som helst så var det en mycket trevlig pjäs.

Vi avslutade kvällen med en öl på en irländsk pub uppe vid handels. Själv drack jag en guiness. Måste ju bygga upp vanan innan jag åker till Stab City i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0