Så vi bor här ute

Om några timmar börjar realeasefesten för sommarens utgåva av West Magazine. Sitter i min morfars gamla hus. Sedan han fick sin stroke för flera år sedan har jag och mina bröder använt huset som en sommarstuga. Huset i Grebbestad där mina föräldrar bor är helt enkelt för litet för att vi tre bröder samtliga ska kunna bo där nere, särskilt när vi har flickvänner, nära och ytliga kvinnliga bekanta eller andra vänner på besök. Så vi bor här ute på sommaren.

 

Just nu sitter jag inne i vardagsrummet, nydsuchad med en kopp kaffe och ett glas whisky på bordet bredvid mig. Tanken är inte att bli full, endast att diskvalificera mig själv till att köra bil. Det handlar inte om att bli rund under fötterna, utan om att bli varm i magen. Visst är anatomi roligt?

 

Tanken är att jag ska ta mig ner till Grebbestad inom den närmsta timmen och därfrån ta bussen, först till Tanum och sedan, till Göteborg. Väl där kommer jag att lala runt på stan i någon timme innan det är dags att möta upp festen. På kvällens program återfinns krubb, en spelning med New Moscow och en busstur till Smögen. Natten skriver ut stora checkar som jag hoppas den löser in.

 

Det här blir bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0