Harry Potter dör!!!


Okej, jag erkänner. Jag bölade som en liten flicka.

 

Tillsammans med skönaste, sötaste, roligaste Elin Elg var jag ikväll och såg på den avslutande delen i Harry Potterfilmserien. Det som är fantastiskt med den här filmserien är att den har gått från att  vara en helt meningslös gulligullfilm för barn och deras bentazodapindopade föräldrar har successivt förändrats till en film serie med mörker, hjärta och själ.

 

Förändringen började i The Goblet of fire, i den avslutande delen är mörkret totalt och känslorna flödar.

Det gjorde de även i biosalongen. För mig, som den testosteronpumpade alfahanne jag är, så är det lite pinsamt att erkänna att en av de småflickorna som snyftade i biosalongen var undertecknad. När Snapes roll och motiveringar i historien avslöjades så bölade jag som en liten bra.

 

Harry Potter and the deathly hallows part 2 är fantastiskt. Den får 70 oskulder av 70 möjliga. Se den!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0