De är i vägen


Xanaxdrogade rullatortanter som täcker upp halva trottoaren. Småfeta dysfunktionella skitungar med pulkor som leker någon form av jage i gångvägen. Och ingen tänker på mig, funktionella högeffektiva jag som joggar längs Stockholms gator.
Hur kommer det sig att majoriteten av dagens homo sapiens sapiens inte kan röra sig ur vägen för de som ska fram?
Jag blir så trött på långsamma människor.

Några exempel.
Du är i tunnelbanan. Du vet vad du ska göra. Ditt uppdrag i detta nu är att så smidigt som möjligt ta dig från punkt A till punkt B. Din framfart hindras dock av alla zombieliknande drönare till människor som står i din väg. Folk som inte har någon aning om var de ska. Som gör underligga pauser i sin färd och som sedan ändrar färdriktning. Men värst är det i rulltrappan.
Varför är det så svårt att förstå att man ska stå på
höger sida och gå på vänster?
Det är inte särskilt konstigt. Det är ett internationellt fenomen. Men ändå så står det alltid någon tuggummidoftande fjortis på vänster sida av rulltrappan. Eller en brat. Eller en VD. Eller din mamma. Det här fenomenet spräcker alla klassgränser. Vart man än tittar i näringskedjan så finns det alltid människor som tycker att det är acceptabelt att stå i vägen och hänga som ett par tuttar.

Ett annat exempel.
Du är ute och joggar eller ska till ett möte. Plötsligt så tar det stopp. Framför dig så har det nämnligen matrialiserats två blekfeta lattemammor som puttar fram sina barnvagnar utan en tanke på att deras höfter täcker upp för alla effektiva människor.

Östermalmspar är lika illa. De syns oftast promenerandes i med den gemensamma avkomman svansandes runt sina fötter.

Lösspringande hundar är ytterligare något som fortsätter att vara en nagelfil i ögat på mig. Hundarna liksom springer fram och ska lukta på allt och alla.
Vad gör ägarna?

Tittar bort och har ingen koll. För deras hundar är ju de bästaste av alla snälla hundar. Pluto och Lassiewannabes allihopa.

Jag kommer på mig själv med att vilja ta med mig en spikpistol när jag springer och nagla fast alla långsamma människor i gatan. Det är ju ändå inte som att de har bråttom.


För övrigt så ska sköldpaddan George äntligen få gänga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0