Våldtagen

Idag handlar det bara om våldtäkter. När Stockholm Stadsarkiv kör igång sin telefonväxel så kommer jag att vara först ut med min fråga: hur hittar jag våldäktsåtal från 1960?

Men varför vill jag gotta ner mig i ett sådant ämne? Vad hade Freud sagt?

Jo, det är nämnligen så att jag håller på och arbetar med min b-uppsats i idéhistoria. För att försöka bevar mina rättssociologiska kunskaper från Lund så tänkte jag att jag skulle arbeta med någonting inom rättsväsendet. Och då tyckte jag att våldäkter verkade vara ett intressant ämne.

Och vad skulle då Freud säga?

Ja, antagligen något om min mamma. Freud var lite underlig på det sättet.



Nirvana - Rape Me
Uploaded by djoik. - Music videos, artist interviews, concerts and more.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0