10 centimeter

Jag har hört hört att ett genomsnittsrövhål kan utvidgas till en decimeter i diameter. Idag har apple bevisat att det är sant.

Jag gillar mac-datorer. De är lättanvända, snygga och sköna att arbeta i. Dessutom förmedlar de för förbipasserande att användaren är en kille som är seriös, på G och populärkulturellt medveten. Med andra ord: den kommunicerar att man jobbar inom media.

Så om jag vill ha en dator så vill jag ha en mac.

Som en del av er redan vet så kraschade min älskade macbook i tisdags. Efter att ha fått reda på att min garanti gått ut och att min hemförsäkring inte täckte reperationerna så fick jag reda på att det skulle kosta 6 489 kronor att laga datorn. Och då skulle jag ändå inte ha en garanti. Det betyder att om datorn gick sönder igen så skulle jag inte vara garanterad att få den reparerad.

Så jag måste köpa en ny dator.

Eftersom jag har program för närmare 5 000 kronor (adobe creative suit CS4 och Microsoft Office) som endast fungerade på mac så är jag tvungen att köpan en ny mac om jag inte ville att de pengarna skulle vara helt onödigt utlagda. Och så gillar jag att arbeta i Mac.

Så en ny Mac måste införskaffas. Priset för den nya Macen var acceptabelt och går på min lön från West Magazine. Det som inte är helt okej är att treårsgarantin kostar två laxar. Om jag inte köper garantin så räker garantin bara ett år.

Jag tänker ha den längre än så.


Jag skrev förut att den här dagen skulle handla om våldtäkter och det har den gjort. Det kanske inte har varit forskning det handlat om. Istället så är det jag som fick känna mig som en thailändsk pojke.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju försöka reklamera den. En dator för 12000 borde ha en garanti på mer än ett år, och enligt konsumentköplagen så ska elektronik hålla i 3 år. Det kan vara lite knepigt, men försök yrka på att felet är ursprungligt och att du inte har gjort något för att datorn ska gå sönder.

2011-02-25 @ 12:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0