Vuxna män gör saker tillsammans

 

Lägenhetsfest. Under gårdagens fest fanns det flera unga män som kunde spela gitarr. Av någon konstig anledning så spenderade de hela kvällen i en lätt homoerotisk cirkel, osande testosteron och lirandes gura. De hetsade varandra att spela bättre, snabbare. Lägereldsklassiker som Basket Case, This is the life och Good ridance spelades med mycket vällust och gusto.

 

Hannarna brydde sig inte om diskussionerna som fördes vid bordet bredvid. De var upptagna med plingplonkandet.

 

Jag har sett fenomenet tidigare. På gym brukar männen som tränar tillsammans stå och pusha varandra att lyfte mer, tyngre, längre. Imperativ slungas genom luften, uppmaningar om att lyfta ”en till”, ”hårdare”, ”snart klar.” Av och till så ser man även en lätt erektion i folks short medan musklerna pumpar och adrenalinet flödar.

 

Det är lite grann som sex. Fast å andra sidan har jag aldrig sagt ”snart klar” när jag haft sex. En kompis har sagt att han sagt ”färdig” när han kommit. Men det är en annan historia.

 

Fenomenet uppstår även på klubbdansgolv då killkompisgäng dansar med varandra och tycker att de är så roliga att de inte släpper in någon annan i sin lilla cirkel. Inte ens tjejerna som solklart stöter på dem.

 

Men på den positiva sidan så försvann trumpinnarna som frenetiskt slogs mot bordet snabbt, vilket jag är djupt tacksam för.

 

Vi som ville snacka avvek efter en stund till köket där jag och min goda klasskompis Andreas först diskuterade psykologins värde som egen vetenskap för att sedan övergå till att diskutera människors valmöjligheter. Den senare diskussionen handlade om alla människor har ett val och om detta valet är jämlikt. Det korta svaret är ”nej”. Det var ett mycket givande samtal.

 

Festen avslutades vid fyratiden med inhandlande av kebab på grillen på medborgarplatsen. Schyssta puckar.

The asshole in person. Smuttar på Ardberg och mår toppenbra.

 

Snyggaste Andreas Somnell och jag hade en mycket givande diskussion.

 

Gitarrspelandet gick dock lite över styr.

 

Men av och till var gitarrspelet faktiskt underhållande.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0