The Iphone ribbon insted of a swatstika


Vi nickar igenkännande när vi möts. Två främlingar som delar en vision. Några sekunder senare har vi passerat varandra, joggandes åt motsatt håll i solskenet. Jag tror inte att vi någonsin kommer att få reda på varandras namn, men vi är bägge Applekonsumenter. Vi känner igen varandra på våra armband. På vänster arm, spännt över biceps har vi nämnligen spännt fast våra Iphones i ett Belkinsportarmband.


Apple är inte ett företag, det är en ideologi. Allting ska vara slimmat, funktionellt och hålla högsta kvalité. Det gäller både produkterna och konsumenten. Appleanvändare ser ner på dem som inte arbetar på Mac Book Pro, läser nyheter på sin Ipad och lyssnar på musik i sin Iphone.


Det är lite grann som Tyska nationalsocialistiska arbetarpartiet. Vi ser ner på lägre stående konsumenter som köper sina produkter från HP eller Dell. Eller det är snarare produkterna i sig som vi ser ner på. Vi hårdtränar (uppgraderar) våra kroppar för att hålla Apples höga prestanda och försöker, precis som våra högteknologiska accessoarer, att signalera att vi mer än håller måttet. Våra funktioner och vår kompetens är lika stora som våra itunesbibliotek. Och så har vi våra armband så att vi kan skilja varandra ifrån lägre stående konsumenter.


Vi är Applegenerationen och vi vill ha dina pengar!


Och ja, rubriken är inspirerad av sångtexten till låten nedan.



RATM - Bullet In The Head by Sleep_Now_In_The_Fire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0