Så du håller tyst

Hon har fel. Du vet om det, men av sociala skyldigheter gentemot hennes partner så håller du käft. Om dina argument artikuleras kommer du att framstå som elak, fördomsfull och en allmänt kass person. Hon kommer tycka det och eftersom hennes partner, din vän, har investerat år av emotionellt kapital i sin relation så kommer han att backa upp henne. Genom att artikulera ditt förakt kan du förlora din bästa vän. Så du håller tyst.

 

Känner du igen det här?

 

Jag har varit med om det här vid ett par tillfällen.  Oftast är det mina vänners flickvänner som är raggator bortom denna värld som jag försöker att korrigera, tillrättavisa, upplysa.

 

Dessvärre förstår de inte alltid att de har fel. Och det är då otroligt frustrerande att inte kunna artikulera med full kraft varför bithcen från landet har fel. Så jag håller tyst, för min vänskaps skull.

 

Men det är frustrerande. Otroligt frustrerande. Känner du igen det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0