Kant, Kant, Cunt, Kant

Då var det dags igen. Om några timmar är det dags för ytterliggare ett menlöst seminarium om Kants verk Den eviga freden. Jag har inga förhoppningar om att det kommer att ge mig djupare kunskap som jag kan ta med mig i mitt framtida arbete. De senaste tre seminarierna i den här kursen har varit totalt menlösa och inte givit mig någonting. Däremot så ser jag fram emot att få gå på seminariet i kusen Samtida kulturteori och politisk filosofi imorgon. De seminarierna är helt fantastiska och jag går alltid därifrån med vetskapen om att jag förstår mer när jag gick än när jag kom.


Nej, dags att få tummen ur röven och bege sig till Södertörns högskola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0