Håll tummarna

Jag måste ta körkort innan maj är slut. Som ni tre läsare redan vet så var jag på en intervju på Bohusläningen i tisdags. Under intervjun så tyckte intervjuaren att jag hade riktigt bra meriter men att det var ett problem att jag inte har körkort.


– Hade du haft körkort hade vi skrivit på ett kontrakt idag, sa han.

– Så om jag skickar ett mejl imorgon och visar att jag har bokat in en intensivkurs för att ta körkort så kan jag få ett jobb i alla fall, sa jag.

– Vi får se.


Direkt efter intervju så googlade jag efter trafikskolor i Stockholm, hittade Jarla trafikhögskola och bokade in min första lektion. Den var igår och på måndag börjar en tvåveckors intensivubildning. Förhoppningsvis så innebär det att jag kommer att ha ett körkort i slutet av den här månaden.


Imorse skickade jag ett mejl med mina tider till killen som intervjuade mig på Bohusläningen. Efter några timmar ringde jag upp och frågade hur han tänkte. Till att börja med så skrattade han.

– Ja, jag trodde faktiskt inte att du skulle skicka ett mejl.

– Jag håller alltid vad jag lovar.

– Det är i och för sig någonting jag uppskattar när det gäller texter. Men jag måste nog tänka på det här. Ring imorgon så får jag lite betänketid.

– Okej.



Så imorgon ska jag ringa honom. Håll tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0