Klyschiga väljare

Om några timmar vet vi om skinsk... hrm... jag menar.. Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen.

Under tiden hänger jag på facebook, läser tidningsartiklar på internet och ser på när Jack Bauer räddar världen.

Hur som helst så märkte jag en sak på facebook.

Det här kommer att låta otroligt provokativt men jag har vänner på facebook som jag inte känner så väl.
En del av dem har nu lagt upp kommentarer på facebook där de går ut med att de röstat på Sverigedemokraterna idag. En intressant sak är att de som säger det är så otroligt klyschiga.
De uppfyller nämnligen samtliga kriterier för att ses som white trash. De är outbildade, bor på landet(utanför Stockholm och Göteborg) och tycker att Ed Hardy-kläder är toppen. De är med andra ord exakt de väljarna som Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna vänder sig och lockar till sig.

Klyschigt, skrämmande och väntat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0