Kaffe, Jack Daniels och Michel Foucault

Whysky

Då sitter man här igen. En vecka är till ända, kaffet står på skrivbordet och datorn är uppkopplad till internet. Det är dags för en fredagskväll i isolerat majestät.

Old number seven kluckar mjukt ner i glaset. Den första smutten.

Jag förstår inte varför folk ser ner på Jack Daniels. Den har en rund kryddig smak, är lättdrucken och luktar glatt. Tillsammans med kaffesmaken skapar Old number seven en trevligt julig smak i gommen. Det känns hemtrevligt.

Visste du att Frank Sinatra började dricka Jack Daniels när en kvinna dumpade honom?

Michel Foucault har just informerat mig om att det under 1700-talet skapades fyra arketyper som fungerade som grundstenar för forskningen om sexualiteten: Den hysteriska kvinnan, det masturberande barnet, det malthusianska paret och den perversa mannen.

Jag gillar Foucault. Han är jätteintressant. Problemet är att han är jävligt dålig på att skriva. Tråkig är ett passande adjektiv.

Så jag sitter här i min ensamhet och njuter av att inte ha någonting att göra.

Det var nog det jag ville säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0