Jag är gammal


Jag vill mysa i tweed, sitta vid brasan och dricka whisky.  Jag vill skälla på människor som inte plockar upp hundbajset efter sig. 

Jag vill ha strukna skjortor.

 

På tunnelbanan undrar jag vad det är för skräpmusik som ungdomarna lyssnar på. I affärerna så funderar jag på vart modet är på väg.

Jag äger inte ens en Che Guvaraaffisch längre.

 

Om musiken är för hög på krogen så vill jag gå hem. Får jag inte lyssna på jazz minst en gång om dagen så blir jag bitter. Jag stör mig på unga män som har byxorna hängandes nedanför röven.

 

Jag är en språkfascist. Om du inte vet när du ska särskriva och när du ska låta bli så orkar jag inte läsa dina texter.

Dessutom så hatar jag dunjackor.

 

Jag slutade att spela bas när jag insåg att jag inte kunde tjäna pengar på det. Jag vet hur mycket pengar jag har på banken. När jag lyfter vikter så sitter träningsverken kvar i flera dagar.

 

Jag är gammal.

 

Å andra sidan så är jag tillräckligt barnslig att jag alltid tar skåp 69 på gymmet om jag kan.

 

Jag blir fnittrig när jag säger eller hör orden ”bajs”, ”prutt” och ”svanskota”.

 

Jag kan ge dig tjugo skäl till varför Batman är hårdare än Wolverine och Spider-man. Det främsta skälet är att Batman är Batman.

 

När jag insåg att James Earl Jones inte bara är Darth Vaders röst utan även Mufasas så skrattade jag som en trettonåring.

 

Undrar vad min ålder är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0