Hon fuckar upp min rutin


Jag känner hur jag förslappas, hur fläsket hänger. Gymabstinens.

 

De senaste två veckorna så har jag knappt tränat. Det ska bli så jävla skönt imorgon när nästa nummer av Soda är klart. Då kan jag äntligen börja leva efter den underbara rutinen igen.

 

Rutinen är trygg, ger säkerhet, är nyttig.

 

Så länge jag har rutin så kan jag pressa sig att göra vad som helst. De senaste veckorna så har rutinen varit obefintlig.

 

Men det är, om jag ska vara helt ärlig, inte arbetet med Soda eller skolan som har förstört min rutin de senaste två veckorna.

 

Skälet till att min rutin fuckats upp sitter just nu bredvid mig och läser på om EU:s protektionistiska hållning gent emot de europeiska bönderna. Av och till så gäspar hon, tar en klunk kaffe och för undan en hårslinga från sitt ansikte.

 

Hon är vacker, mysig och, just nu, jävligt överarbetad. Jag antar att  vi har det gemensamt. Vi är bägge arbetsnarkomaner.  Hon är hur som helst ansvarig för att jag inte har tränat ordentligt de senaste två veckorna. Jag har hellre hängt med henne.

 

Och det är okej.

Men jag måste fan träna snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0