Bomber och granater!

Idag gick jag och flickvännen runt och julhandlade. Eller, jag julhandlade och hon klagade över att hon var trött.

Dagens julhandel blev plötsligt väldigt spännande när en bil fattade eld på Drotttninggatan idag. Det som faschinerade mig främst var dock inte elden utan hur människoflocken som såg det hela simultant sträckte ner handen i fickorna och drog fram sina smartphones, Iphones och andra motherfuckingphones och började ta bilder, filma och blogga.

Sabine lånade min mobil och började kolla Dagens nyheters hemsida. Detta är 2010-talet: när man står där händelserna sker och nätsurfar om händelserna.

Det moderna Sverige.

Be there. Online.






PS: Sabine titta över axeln när jag skrev det här blogginlägget. Hon ansåg att hon inte alls klagade så mycket. Jag har därför tagit bort lite text. Flickvänscensuren har slagit till :)

Kommentarer
Postat av: Sabine

Ei! Du överdrev! Då säger jag ifrån. Så det så. -,-

2010-12-12 @ 16:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0